23948sdkhjf

Kungens Kurva blir Livli – först ut i Europa med nya namnet

Namnbytet rullas ut i alla köpcentrum i Europa som ägs av Ikeakoncernens fastighetsbolag Ingka Centres.

Kungens Kurvas Shoppingcenter byter namn till Livli. Det meddelar Ingka Centres, som äger köpcentrumet, i ett pressmeddelande.

Förändringen är en del av miljardinvestering i Kungens Kurva som Ingka tidigare aviserat. Shoppingcentrumet i Skärholmen söder om Stockholm står inför den största förändringen av området sedan Ikea öppnade 1965.

Totalt planerar fastighetsjätten, som är en del av Ingka Group där även Ikea ingår, att investera över 170 miljoner euro, cirka 1,8 miljarder kronor, i en tillbyggnad på totalt 28 000 kvadratmeter.

Namnet Livli kommer inom kort att bli känt runt om i Europa. Ingka Centres planerar att byta namn på alla sina shoppingcentrum runt om på kontinenten, men Kungens Kurva är först ut. 

– Jag är så glad över att varumärket Livli får göra sin debut här i Sverige. Det nya namnet uttrycker vår ambition att vara varma, välkomnande, aktiva och fulla av liv. Det handlar om att skapa meningsfulla och engagerande upplevelser. Framför allt förkroppsligar Livli en energi som tillför glädje i livet. Det är den känslan vi vill att alla ska uppleva när de tillbringar tid med oss, säger Lars Wild-Nordlund, Operations Manager Nordics på Ingka Centres i ett pressmeddelande.

I Sverige äger Ingka Centres även Erikslund Shopping i Västerås, I-Huset i Linköping, Birsta City i Sundsvall, Avion Shopping i Umeå och Älmhults Handelsplats, som alltså också står inför ett namnbyte.

Ingka har sedan tidigare rullat ut varumärkena Livat i Kina och Lykli i Indien. Utöver det har Ingka också lanserat Hej!Workshop, Saluhall och Circuit som egna varumärken.

Kommentera en artikel (3)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062