23948sdkhjf

Modeföretaget på nätet nådde miljard

Modeföretaget på nätet Nelly, nådde 2014 en omsättning på en miljard svenska kronor. Samma år ökade företaget sin försäljning med 18 procent.
Det finns flera orsaker till framgången. Nelly har utökat sin produktion av de egenproducerade varumärkena, vilka idag står idag för 31 procent av de totala intäkterna. Dessutom har Nelly utökat sin försäljningsvolym och effektiviserat värdekedja och logistik.

– Vi är stolta över att ha nått en miljard och faktiskt når över 1,1 miljarder kronor under 2014. Under fjärde kvartalet ökade Nelly sin försäljning med 14 procent. Vi lyckades hålla en stadig tillväxt på våra samtliga marknader under det sista kvartalet. Uppgången på hemmamarknaden, Sverige, var dessutom bra där vi nådde 20 procent och därutöver en rörelsemarginal på fyra procent. Under fjärde kvartalet lanserade vi en ny logotyp och en ny responsiv webbplats som ger en bättre upplevelse på tablets och smartphones. Dessa förändringar har och kommer att öka vår förmåga att expandera ytterligare globalt, säger Magnus Månsson som är vd.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078