23948sdkhjf

Svenska flaggor i luften när Ikea öppnade nytt varuhus i Paris

Det nya franska varuhuset ska förhöja upplevelsen i köpcentrumet Italie Deux som också ägs av möbeljätten. 

Den svenska möbeljätten fortsätter att expandera både på nya och existerande marknader för att möta invånarna där de bor och lever.  I veckan öppnade Ikea ett nytt varuhus i Paris i det stora köpcentrumet Italie Deux, som sedan förra året ägs av koncernens fastighetsbolag Ingka Centres. 

Varuhuset i Paris, som är Ikeas första väster om floden Seine, är det första av flera som ska öppnas i olika storstäder. Shanghai i Kina, Seoul i Sydkorea och London i Storbritannien väntar under det kommande året. 

Enligt Jesper Brodin, vd för Ingka Group, är Frankrike en nyckelmarknad. 

– Att ha butiken integrerad i den pulserande mötesplatsen Italie Deux stödjer vår vision om att skapa en bättre vardag och jag är stolt över de möjligheter det ger för vår framtida resa i Frankrike.

Det nya varuhuset är det första i Paris som erbjuder den second hand-service som innebär att Ikea köper tillbaka och säljer vidare begagnade Ikea-möbler. Sortimentet består av totalt 3 000 inredningsprodukter som kan hämtas samma dag och ytterligare 7 000 som visas upp i varuhuset. Det svenska bistrot har 100 platser. 

Italie Deux har mer än nio miljoner besökare årligen och är enligt möbeljätten mer än en shoppingdestination. Cindy Andersen på Ingka Centres beskriver en pulserande och dynamisk mötesplats som erbjuder många olika upplevelser, med allt från arbetsplatser och ett varierat matutbud till shopping, fritidsutbud och underhållning, inklusive en fullskalig teater.

– Adderandet av Ikeavaruhuset kommer att att förhöja upplevelsen. Men det är bara början. Tillsammans med Ikea Frankrike ska vi främja hälsosamma och hållbara val och driva på för positiv förändring i lokalsamhället, lovar Cindy Andersen, managing director, Ingka Centres.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157