Elgiganten värvar från Plantagen
Karolina Åhs Karlsson har rekryterats till posten som marknads- och e-handelschef hos Elgiganten. Hon kommer närmast från Plantagen och posten som nordisk marknadsdirektör.
– Jag upplever att Karolina har en unik förmåga att översätta affärsstrategi till både taktiska och varumärkesbyggande marknadsinsatser, som kommer skapa effekt och genomslag i Elgigantens omnikanal. Vi är övertygade om att hennes insatser och syn på kommersiella varumärken kommer förbättra oss ytterligare genom hela kundresan, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i en kommentar.
Karolina Åhs Karlsson tillträder i februari och efterträder Camilla Everberg som lämnade hemelektronikkedjan i oktober i fjol. Hon beskrivs ha en gedigen erfarenhet inom marknad, e-handel, retail och digital utveckling och har förutom Plantagen även arbetat i liknande roller hos K-rauta, Electrolux Home och Hemmabutikerna.
– Jag har hela mitt arbetsliv brunnit för retail och kundresan. Att skapa kommunikation som driver det kommersiella erbjudandet och skapar effekt på kort och långsikt är något jag både ser som väldigt viktigt, och har stor erfarenhet av. Jag ser fram emot att få leda marknadsteamet och fortsätta stärka Elgiganten som Nordens starkaste varumärke inom hemelektronik, säger Karolina Åhs Karlsson, head of marketing and e-commerce på Elgiganten.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.