23948sdkhjf

Ska ta helhetsgrepp om sömn med ny butik

Nya butikskonceptet Sleepacy är sprunget ur sängkoncernen Hilding Anders och öppnar i Starbucks tidigare lokaler på Norrlandsgatan i Stockholm.

Sleepacy öppnar första konceptbutiken om 245 kvadratmeter på Norrlandsgatan 13 i Stockholm den 10 juni.

Förutom uppenbart sömnrelaterade produkter som sängar, täcken och kuddar finns även alltifrån te, träningskläder, hudvård, väckarklockor och belysning till försäljning i butiken och stort fokus ligger också att erbjuda verktyg för en bättre sömnhälsa; via sömncoachningsmetod och sömntest som stödjer sig på forskning.

– ­Vi vet att dålig sömn snarare är en regel än ett undantag. Med Sleepacy tar vi ett helhetsgrepp om sömnen och erbjuder personligt anpassade lösningar. Tanken är att skapa en sömndestination, en butik där vi erbjuder rådgivning, coachning och produkter i en avslappnande atmosfär. Ur ett längre perspektiv vill vi skapa en sleep movement – alla har rätt till en god natts sömn, säger Hanna Tellskog, en av initiativtagarna till Sleepacy.

Det nya konceptet är sprunget ur sängkoncernen Hilding Anders i höst väntar lansering av konceptet i Danmark och Kina för att därefter rullas ut i Europa.

Sleepacy har sömncoachat delar av den svenska OS-truppen inför OS i Tokyo 2021 och sömncoachning ska även erbjudas till privatpersoner från och med 2022.

Butiken är ritad och framtagen i samarbete med arkitektbyrån Skuggan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062