23948sdkhjf
Annons

Bikesters mål: heltäckande servicenät

Cykelhandlaren Bikester vill förbättra kundupplevelsen genom att skapa ett nationellt servicenätverk. 

Läs också: Trendbrott i försäljningen och långa väntetider i turbulent cykelbransch

– Genom att vara tillgängliga både online och i butik samt också via våra servicepartners runt om i landet kan vi erbjuda en ännu mer personlig service till våra kunder. En tjänst som inte bara gynnar oss och kunden utan även de mindre lokala cykelhandlarna runt om i landet, kommenterar Jakob Schenström, head of bike nordics hos Bikesters ägarbolag Internetstores.

Ambitionen är att nätverket ska bli heltäckande i Sverige och så småningom i hela Norden. På kortare sikt siktar man på att nå 40 partnerskap innan årsskiftet.

Tanken är att servicepartnern i huvudsak ska erbjuda hämtning i butik och cykelservice. Leveransalternativet att hämta hos en servicepartner kommer att vara tillgängligt för kunder som beställer en cykel på bikester.se och bor i närheten av en servicepartner.

Bikester öppnade i mars flaggskeppsbutik i Sickla, på gränsen mellan Stockholm och Nacka. Förutom Stockholm täcker nätverket redan nu städer som Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås men även några mindre orter.

Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.109