Bikesters mål: heltäckande servicenät
Cykelhandlaren Bikester vill förbättra kundupplevelsen genom att skapa ett nationellt servicenätverk.
Läs också: Trendbrott i försäljningen och långa väntetider i turbulent cykelbransch
– Genom att vara tillgängliga både online och i butik samt också via våra servicepartners runt om i landet kan vi erbjuda en ännu mer personlig service till våra kunder. En tjänst som inte bara gynnar oss och kunden utan även de mindre lokala cykelhandlarna runt om i landet, kommenterar Jakob Schenström, head of bike nordics hos Bikesters ägarbolag Internetstores.
Ambitionen är att nätverket ska bli heltäckande i Sverige och så småningom i hela Norden. På kortare sikt siktar man på att nå 40 partnerskap innan årsskiftet.
Tanken är att servicepartnern i huvudsak ska erbjuda hämtning i butik och cykelservice. Leveransalternativet att hämta hos en servicepartner kommer att vara tillgängligt för kunder som beställer en cykel på bikester.se och bor i närheten av en servicepartner.
Bikester öppnade i mars flaggskeppsbutik i Sickla, på gränsen mellan Stockholm och Nacka. Förutom Stockholm täcker nätverket redan nu städer som Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås men även några mindre orter.