23948sdkhjf

Här öppnar Skincitys första butik

Trenden är tydlig. Allt fler e-handlare öppnar butik. Senast i raden är skönhets- och hudvårdsföretaget Skincity. En pop up-butik slår den 25 oktober upp portarna i Westfield Mall of Scandinavia i Solna.

– Vi ville ge våra kunder chansen att få uppleva Skincitys koncept på ett ännu närmare och mer personligt plan. Äntligen kan du få träffa din hudterapeut personligen och få en hudanalys direkt på plats, berättar Greta de Freitas, marknadschef på Skincity.

Kunden ges också chansen att i butiken klämma och känna på produkter och dess konsistenser innan köpet görs. Sedan kan kunden själv välja mellan att få hela rutinen hem i en förpackad påse eller att beställa hem produkterna i brevlådan.

– Det känns så otroligt roligt att äntligen få ett ansikte till några av de kunder som vi ofta har kontakt med, och kanske framför allt att skapa nya relationer till människor som vill förbättra sin hudhälsa, berättar Lena Forsström, hudterapeut på Skincity.

Pop up-butiken kommer att vara öppen i tre månader och därmed täcka både Black Friday och julhandeln. Butiken kommer att vara uppbyggd kring sex olika sektioner.

Följande varumärkenk kommer att finnas representerade i butiken: Babor, Codage, Dermaceutic, Dr Ceruacle, Exuviance, Heliocare, Institutum, IS Clinical, Klairs , Makethemake, Medik8 , Neostrata, Paulas Choice, Priori, Tata Harper, Verso.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.088