23948sdkhjf

Så ska Elly Pistol växa

Modeföretaget satsar mot Nordamerika med nytt kapital och ny vd. Därtill välkomnas återförsäljare.

Peter Lenerius går in som vd för Elly Pistol. Därtill får modeföretaget tillskott om 2,4 miljoner kronor från befintliga och nya ägare; däribland JNE Invest samt entreprenören och investeraren Fredrik Adolfsson.

Varumärket grundades av Cecilia de Champs 2015 och pengarna och den nya organisationen ska bädda för fortsatt tillväxt i bland annat USA. Avtal har tecknats med distributörer och agenten The Park Showroom i både USA och Kanada och målsättning för varumärket, som växt genom digitalt och sociala medier, är att nå även fysiska butiker. Medverkar i finansieringsrundan gör bland annat JNE Invest, samt entreprenören och investeraren Fredrik Adolfsson.

– Vår största marknad är fortfarande Sverige, eftersom det är det enda land vi aktivt marknadsfört oss i än så länge, men tack vare vår e-handel och kommunikationen med våra kunder via digitala kanaler ser vi att intresset från USA växer snabbt, säger Cecilia de Champs, grundare av Elly Pistol i en kommentar.

Elly Pistol har försäljning i 40 länder och varumärket har till dags dato haft försäljning via egna digitala kanaler men ska nu även möta efterfrågan från återförsäljare. Inför hösten 2018 ska ett antal butiker väljas ut, både i Norden och USA,som ska få sälja varumärket.

Nya vd:n Peter Lenerius kommer närmast från en position som Nordisk vd för det Kaliforniska surf- och lifestyle-varumärket Hang Ten. Han har tidigare i egenskap av global vd varit ansvarig för varumärkesförflyttningen och internationaliseringen av sportvarumärket Rehband.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062