Lönsam tillväxt för Odd Molly
Nettoomsättningen ökade för Odd Molly under första kvartalet. Nu laddar modeföretaget för fler butiker. Första butiken i Norge öppnar i Oslo i slutet av maj.
Resultatet efter skatt minskade dock jämfört med första kvartalet i fjol men uppgick till 5,9 miljoner jämfört med 7,6 miljoner kronor.
Bad och skor går bra
– Vi har haft en fantastisk försäljningsökning på webben tack vare proaktivt arbete på bred front, och även övriga egna försäljningskanaler utvecklades starkt. Under kvartalet nådde vi totalt 14 egna butiker vilket är sex fler än motsvarande period föregående år. Våra nyaste produktgrupper bad och skor säljer snabbt slut hos våra kunder, vilket ger oss självförtroende att fortsätta utveckla Odd Mollys livsstilskoncept både fysiskt och digitalt, säger vd Anna Attemark i en kommentar till rapporten.
Bolaget flaggar dock för att investeringar i bland annat butiker medför kostnader som påverkar resultatet både positivt och negativt.
Butiker i Oslo och Vail
Under kvartalet öppnade Odd Molly butik i Emporia i Malmö och ytterligare en butik i Malmö öppnar i Hansa i höst.
Därtill har modeföretaget tecknat kontrakt för sin första egna butik i Norge, på Oslos Karl Johans gate, som enligt planerna öppnar i slutet av maj.
I amerikanska Vail öppnar en återförsäljare en Odd Molly-butik, efter att ha lyckats väl försäljningsmässigt med bolagets shop-in shop-lösning.