23948sdkhjf

Addnature öppnar ny konceptbutik

1 april tar Addnature ännu ett steg i sin utveckling av omnikanal. Den svenskgrundade e-handelssajten öppnar då konceptbutik tillsammans med systerföretaget Bikester.
- Addnature och Bikester kompletterar varandra med sitt utbud. Med en ny gemensam butik kan vi nu bredda vårt utbud och erbjuda ett större sortiment och bättre service, säger Calle Ringborg, ansvarig för marknad och event på Addnature.

Det blir på Birger Jarlsgatan i Stockholm som nätbutikerna Addnature och Bikester öppnar sin gemensamma butik med cykelkläder, cykeltillbehör till försäljning och ett showroom för cyklar. Vid cykelköp levereras cyklarna direkt hem till kunden.

Totalt två butiker

Addnature har sedan tidigare två butiker i Stockholm. Den som ligger på Högbergsgatan i Stockholm kommer att fortsätta att ha öppet. Den andra butiken, ligger precis som den nya också den på Birger Jarlsgatan, om än något längre bort från Stureplan.

Denna sistnämnda är Addnatures första fysiska butik. Från början var det ett lager, det lager som servade näthandeln som drogs igång 2000 av Mathias Hedström , Klas Berggren och Martin Larsson .

– Folk började komma till lagret för att prova klätterskor innan de la sina ordrar. Till slut blev det så många besökare att vi bestämde oss för att öppna butik där också, säger Calle Ringborg.

I och med att den nya butiken öppnar 1 april, stängs ”ursprungsbutiken” ned.

Skattjakt och klädjakt

För tre år sedan köptes svenska Addnature upp av tyska bolaget Internet stores. Då påbörjades också samarbetet med Bikester.se, där Addnature driver Bikesters näthandel i Sverige.

Nu är det alltså dags för nästa steg i bolagets utveckling.

- Omnichannel är inget nytt för oss. Vi är övertygade om att vi genom att öppna fler kanaler kommer att öka tillgängligheten och exponeringen vilket kommer att gynna oss både online och offline, säger Calle Ringborg.

Butiksöppningen firas med skattjakt efter gömda cykelnycklar runt om i stan, där ledtrådar presenteras på Bikesters instagram och med klädjakt för de tio första kunderna i kön som kommer i bara underställ.

Addnature omsatte 2015 totalt 300 miljoner kronor exklusive moms. Av detta härrör 200 från Addnatures nätförsäljning och 50 miljoner från försäljning i de båda butikerna. Bikester står för den resterande delen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079