Fortsatta säljökningar för Sportamore
Under tredje kvartalet ökade Sportamores försäljning med 59 procent. Men resultatet är fortsatt negativt.
Det är framför allt inom segmentet Övriga Norden som den stora tillväxten har uppmätts, det står nu för 37 procent av omsättningen. Det är även där som förlusterna har ökat.
– Under det tredje kvartalet ökar Sportamore återigen tillväxttakten. Det är tydligt att våra intensifierade marknadsföringssatsningar har haft avsedd effekt och det är glädjande att vi trots dessa satsningar uppvisar lönsamhet i vår hemmamarknad Sverige, säger vd Johan Ryding i en kommentar.
– Detta ligger väl i linje med vår ambition att nu gradvis skifta primärt fokus från maximal tillväxt till tillväxt under lönsamhetsförbättring.
För årets nio första månader ökade nettoomsättningen med 46 procent till 367,8 (251,2) miljoner kronor. Rörelseresultatet blev -38,4 (-5,5) miljoner kronor.