23948sdkhjf

Svenska barnprodukter promotas i Asien

I höst arrangerar Business Sweden mässan Kids Week i Tokyo och Seoul. Syftet är att öka försäljningen av svenska barn- och babyprodukter i Japan och Sydkorea.
Den 10-12 oktober respektive den 4-6 november arrangerar Business Sweden Sweden Kids Week i Tokyo och Seoul. Svenska företag får möjlighet att knyta kontakter med inköpare, andra företagare och allmänheten. Syftet är att visa upp, marknadsföra och öka försäljningen av svenska barn- och babyprodukter i Japan och Sydkorea.

Business Sweden skriver i ett pressmeddelande att efterfrågan på svenska barn- och babyprodukter i Japan och Sydkorea har ökat mycket under de senaste åren.

- Japanska och sydkoreanska konsumenter lägger mycket pengar på barn- och babyprodukter. Sverige är dessutom känt för att hålla hög kvalitet och för att erbjuda attraktiva, säkra och designade produkter inom barnsegmentet. Det innebär stora affärsmöjligheter för svensk a företag på en stor, trendkänslig och högt värderad marknad. säger Cecilia Leiram , handelssekreterare och chef för Business Swedens kontor i Tokyo.

Det är tredje året som veckan arrangeras i Tokyo och första året i Seoul. I Japan äger Sweden Kids Week rum på Sveriges ambassad i Tokyo med cirka 2 000 besökare, och i Sydkorea på designcentret Dongdaemun Design Plaza i centrala Seoul med cirka 500-600 besökare.

Följande svenska företag deltar i Japan: BabyBjörn, Brio, ISBJORN, Klippan, Thule, Volvo Cars (sponsor), och Sweden House (sponsor). I Sydkorea medverkar BabyBjörn, Färg och Form, Littlephant, SCA, Scandic Plaza, och Volvo Trucks (sponsor).
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062