23948sdkhjf

Ikea testar hypnos i reklam

En världsberömd Broadwayhypnositör och en möbeljätte samarbetar i reklamfilm av det ovanligare slaget. I sin nya markndsföringssatsning låter Ikea unga kunder hypnotiseras in i en framtidsresa - som börjar i sovrummet.
I de aktuella reklamfilmerna, som sänds ut i samband med lanseringen av årets Ikea-katalog, låter den amerikanska hypnotisören unga par se hur deras framtida vardag - i badrummet och sovrummet - kan komma att se ut.

Livsresa under hypnos
I reklamfilmerna får man se hur de unga paren först försatts i hypnos, och sedan guidas av Tranz genom en tidsresa där de ställs inför olika potentiella framtidsscenarier vid varje stopp. Från att uppvakta en 6-årig dotter på födelsedagen, till ett udda möte i badrummet med samma dotters framtida pojkvän, flera år senare.
– Vardagen är spännande! Det är då livet händer och plötsligt förändras, vilket inte bara förändrar våra liv utan även våra hem, säger Johan Wickmark , global catalogue manager på Ikea.

För sociala medier
I dagsläget har Ikea låtit göra två filmer, och en ytterligare är på gång.
– Filmerna är skapade främst för sociala medier och You tube. I dagsläget finns inga planer på att låta dem sändas som tevereklam, säger Ikeas Gunnel Olsson , pr-chef för global kommunikation på Ikea.

Mångsysslande hypnotisör
Amerikanske hypnotisören Justin Tranz har gjort över 6 000 föreställningar i Las Vegas och är den enda hypnotisör i historien som uppträtt på Broadway. Han är inte bara showman utan samarbetar med medicinsk personal, företagsledare och idrottsutövare och hjälper folk att sluta röka och gå ner i vikt.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094