Coop lanserar nytt medlemsprogram
1 juli sjösätts Coops nya medlemsprogram. Då får de 3,4 miljoner medlemmarna poäng på allt de handlar hos Coop och hos Coops partners.
Coop går över till ett program där Coops medlemmar får minst en poäng för varje krona som man handlar för hos Coop och deras partners. Poängen kan sedan användas till matvaror eller erbjudanden från Coop eller hos ett tiotal partners som erbjuder allt från biobiljetter till semesterresor.
Coop skriver i ett pressmeddelande att det nya medlemsprogrammet har tagits fram tillsammans med kunderna genom intervjuer och tester där Coop fångat upp önskemål och förväntningar på vad som bör finnas med i ett riktigt bra kundprogram. Förutom poängsystemet ingår därför även personliga erbjudanden som bygger på varor som medlemmen brukar handla, samt medlemspriser och rabattcheckar.
– Vi lanserar nu Sveriges bästa medlemsprogram inom dagligvaruhandeln. Det är ett poängbaserat medlemsprogram, med en unik bredd av erbjudanden från Coop och våra partners, säger Mikael Ahlqvist, chef för Coops medlemsprogram.
Nya partners till Coop är Nordic Choice Hotels med 171 hotell i Norden och Baltikum och SAS EuroBonus.
– Vi fortsätter att söka partnerskap på den här nivån eftersom konstruktionen av det nya medlemsprogrammet också gör Coop till en betydligt intressantare samarbetspartners än tidigare. Då kan vi vara med och skapa större nytta för våra medlemmars hushållsekonomi, säger Mikael Ahlqvist.
Sedan tidigare är Akademibokhandeln, Fritidsresor, Swebus, klädkedjorna Polarn O. Pyret och Brothers anslutna. Coop Hotellpremie, Live Nation, Wallmans nöjen, Tallink Silja och Bokus.com. kommer också att ge Coop-medlemmar erbjudanden i det nya programmet.
– Det nya medlemsprogrammet är en del av ett omfattande arbete som vi nu genomför för att göra Coop mer attraktivt, säger Anders Sundström, styrelseordförande för KF och Coop. I vårt arbete ingår också att utveckla bättre butiker och service samt konkurrenskraftigare priser.