Ikea utforskar hemmalivet
IKEA lanserar sin första globala rapport om livet hemma, Life at Home Report . Här utforskas vardagslivets utmaningar i åtta av världens storstäder.
Målet är att skapa ökad medvetenhet om vardagslivets utmaningar och om hur livet hemma kan förbättras. En nyckelinsikt är att även om människor har hektiska morgnar, spenderar de tre gånger så mycket tid på att använda sina mobiler och sociala medier istället för att umgås med sina barn, skriver Ikea i ett pressmeddelandet.
Insikter
Resultatet från den nya undersökningen visar att människor i genomsnitt spenderar 1 timme och 37 minuter i hemmet, från det att de vaknar till dess att de går hemifrån. Shanghaiborna tar minst tid på sig, endast 56 minuter medan man i Mumbai behöver 2 timmar och 34 minuter på sig.
– Vi undersöker hur människor lever i hemmet för att vi vill ha insikter kring vad vi kan göra för att bidra till ett bättre liv. Vi är nyfikna på hur människor lever sina liv hemma, vad de gör och hur deras drömmar och behov ser ut, både medvetna och omedvetna. Vi är glada att kunna dela med oss av dessa insikter till världen, säger Mikael Ydholm , forskningschef IKEA Gruppen.
Som en interaktiv del av rapporten, Life at Home Report , har IKEA utvecklat ett nytt onlineverktyg, Data Mixing Board , som ska hjälpa användarna att utvinna fakta och statistik ur den stora mängden data som samlats ihop till rapporten. Med det nya verktyget kan vem som helst mixa och jämföra data och bryta ned resultatet i olika segment och genom egna hypoteser utforska resultatet genom grafer.