Polarn o pyret erbjuder digitalkvitton
Bättre kundservice och miljötänk är motiven bakom kedjans beslut att börja med digitala kvitton.
– Vi har stärkt vår kundservice ytterligare och hjälper våra kunder att hålla koll på sina kvitton, den viktigaste värdehandling som är bra att ha nära till hands om du skulle behöva byta en present, reklamera ett köp etc, säger Peter Bondelid , VD på Brothers i ett pressmeddelande.
När kunden vill ha kvittot digitalt genomförs köpet precis som vanligt. När kunden betalat och identifierat sig lagras kvittot i molnet samtidigt som det plingar till i kundens telefon. Kunden kan sedan använda appen Sparakvittot för att se kvittot. Även om man inte använt tjänsten Sparakvittot tidigare så kan man fortfarande välja digitalt kvitto. Det ligger och väntar i den molnbaserade och säkra tjänsten och dyker upp i kvittolådan direkt när kunden laddar ner appen eller registrerar sig via nätet.
– Kunderna vill spara sina kvitton på ett och samma ställe. Handlare i sin tur vill ge god service och underlätta för kunden och samtidigt göra ett aktivt miljöval. Sparakvittot har i dagsläget mer än 100 000 användare och efterfrågan ökar för varje dag som passerar från både handlare och konsumenter, säger Ulrika Vallin , försäljningsansvarig på Sparakvittot.
– Det känns naturligt att vi är med och moderniserar och digitaliserar kvittohanteringen och ligger helt i linje med vår miljöpolicy. Dessutom får våra kunder en enklare och förbättrad kundservice, säger Anders Wiberg , VD för Polarn O. Pyret.