Tiger öppnar flaggskepp i London
Tiger of Sweden fortsätter sin internationella expansion med att öppna fem nya butiker under 2013. Målet är att under de fem kommande åren fördubbla omsättningen.
Butiksöppningen ingår i en expansionplan där man under de kommande fem åren vill fördubbla omsättningen, bland annat genom att öppna nya butiker utanför Sverige.
– Tiger of Sweden är i en väldigt spännande utvecklingsfas där vi fokuserar på att ta varumärket utanför Skandinavien och ut på den internationella marknaden i högre grad än tidigare, säger David Thunmarker , vd på Tiger of Sweden.
Storbritannien har blivit en av Tigers starkaste och snabbast växande marknader. I slutet av oktober öppnas en andra London-butik, i finansområdet Canary wharf. Butikerna är en vidareutveckling av varumärkets pop up-butik på lyxvaruhuset Selfridges under förra året. Utöver satsningen i London öppnar man snart även en ny butik i Kapstaden, vilken blir den tredje butiken i Sydafrika.
Tiger of Sweden, som bokslutsåret 2012–2013 omsatte 879 miljoner kronor, säljs och marknadsförs i 18 länder och ingår sedan 2003 i modekoncernen IC companys.