23948sdkhjf

Åhléns lanserar doftdejting

Åhléns erbjuder kunderna att hitta kärleken med näsan. Cityvaruhusets nya skönhetsavdelning invigs med att singlar möts och väljer favoritdoft.
I samband med att Åhléns City i Stockholm inviger Nordens största skönhetsavdelning ger de, tillsammans med Match.com, sina besökare möjlighet att delta i Doftdejting.
Enligt en färsk studie som leds från Max Planck-institutet i Tyskland och som involverar forskare från Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet, kan doften vara avgörande vid valet av partner.
Fredag den 23 augusti öppnar Åhléns City i Stockholm Nordens största skönhetsavdelning och doftrum. För att fira öppningen presenterar Åhléns nu ett helt nytt sätt att hitta en potentiell partner - med hjälp av luktsinnet.
Genom att träffas på plats på Åhléns City och välja en favoritdoft, matchas singlar med varandra.

– Vi hoppas att några näsor finner varandra och att alla som kommer på vår doftdejting lär sig mer om dofter och hur man bygger upp en doftgarderob, säger Anne Högberg , skönhets- och doftexpert på Åhléns.

Doftdejtingen lanseras genom ett Facebookevent där intresserade får mer information om hur man anmäler sig.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.068