H&M lanserar sportkoncept
Nästa år är det dags: modejätten H&M lanserar ett utökat sportkoncept. Dessutom gör klädkedjan sitt intåg på den australiensiska marknaden.
Det nya sportkonceptet ska lanseras i början av nästa år och rikta sig till såväl dam, barn som herr.
- Sortimentet kommer att vara betydligt bredare än idag och bestå av sportkläder och accessoarer i funktionsmaterial utvecklade och anpassade för olika sportaktiviteter, förklarade vd Karl-Johan Persson .
Kedjan skruvar upp sin expansionstakt för innevarande helår. Från planerade 325 nya butiker netto till cirka 350.
Chile, Estland, Litauen, Serbien och Indonesien, via franchise, blir nya H&M-länder under 2013.
Mottagandet av nya varumärket & Other Stories beskrivs som "fantastiskt":'
- Försäljningen, både i butik och online, har vida överträffat våra högt ställda förväntningar. Vi ser detta som ett tydligt kvitto på att det långsiktiga arbetet bakom utvecklandet av & Other Stories har varit helt rätt. Detta öppnar för att & Other Stories& Other Stories kan expandera både bredare och snabbare än vi ursprungligen hade planerat, säger Karl-Johan Persson i en kommentar.
H&M:s resultat första kvartalet