23948sdkhjf

Kappahl ökade försäljningen

Under perioden september till oktober ökade Kappahls försäljning med 5 procent. Vd Johan Åberg menar dock att kedjan har en svag marknad framför sig.
Kappahl ökade försäljningen under perioden september till oktober 2012 med 5 procent i lokal valuta jämfört med samma period föregående år. I jämförbara butiker låg försäljningsökningen under perioden på 2 procent. Samtidigt har bruttomarginalen ökat med 3 procentenheter. Det skriver tidningen Habit.
– Utvecklingen vi sett mot slutet av sommaren fortsätter och visar att de åtgärder vi arbetar med får effekt. Samtidigt skall man notera att vi jämför med svaga siffror från föregående år och att vi troligtvis har en svag marknad framför oss, säger Johan Åberg, vd och koncernchef i en kommentar.
Bolaget har tidigare kommunicerat om att man nu genomför en nyemission om cirka 375 miljoner kronor, med företrädesrätt för bolagets befintliga aktieägare, i syfte att stärka kedjans finansiella ställning och skapa förutsättningar för långsiktig tillväxt och lönsamhet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.07