23948sdkhjf

Stabil mars för VRG

Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Groups jämförbara försäljning i Sverige ökade under mars med 1 procent.

Koncernens totala försäljning i mars uppgick till 58 miljoner kronor, jämfört med 60 miljoner kronor för samma månad i fjol. Försäljningen var för jämförbara enheter i nivå med föregående år. I Sverige ökade den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor med 1 procent. Koncernen driver detaljhandelsverksamhet genom två affärsområden, Accessoarer med kedjorna Accent och Morris samt affärsområdet Rizzo. Vid utgången av mars fanns 118 butiker jämfört med 127 motsvarande månad året innan. – Koncernens försäljning i mars var fortsatt stabil utan extraordinära kampanjaktiviteter. Till skillnad från branschen i övrigt mötte koncernens samtliga kedjor mycket starka jämförelsetal då ökningen i mars föregående år var 16 procent och överträffade marknaden markant, säger Susanne Börjesson, vd för Venue Retail Group

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063