Butikspersonal stjärnor i ny jättekampanj
SKHLM – 200 butiker personlighet, är det upprustade köpcentrumets nya slogan. För att anpassa sig till kundernas allt högre krav på personlig service har man låtit personalen från butikerna agera modeller i annonserna, och agera i radio- och tv-reklam. – Personligheten i köpcentrumet är nyckeln för kommunikationen och vi ska göra Skärholmen till Stockholms mest personliga köpcentrum med de mest inspirerande säljarna. Därför satsar vi även på utbildning av personalen som en del i kommunikationsstrategin, då detta är ett långsiktigt arbete, säger Linda Palmgren, vd för PS Agency som ligger bakom kampanjen, i ett pressmeddelande. – Trenden är att kunderna blir mer pålästa och kunniga. Säljarna måste då fungera mer som både rådgivare, coach och utvecklare – en sorts "supersäljare" där kundbemötandet är extra viktigt. Kampanjen drivs i samarbete med mediebyrån Bizkit och utbildningsföretaget United sales.