Elin Kling för H&M
Kollektionen med Elin Kling lanseras i svenska butiker den 3 februari och kommer att säljas på Divided-avdelningen i 10 butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. 10 % av försäljningspriset skänks till UNICEF. - Det känns oerhört roligt att kunna erbjuda våra svenska kunder en exklusiv kollektion i samarbete med Elin Kling. Som en av Sveriges största modeprofiler passar Elin vår modeintresserade målgrupp väldigt väl, säger Sofia Jegerborn, marknadschef H&M Sverige i en kommentar. Kollektionen består av nio plagg och två accessoarer och beskrivs som modern, ljus och minimalistisk kollektion med bohemiska influenser. - Att vara den första som gör denna typ av svenskt samarbete med H&M känns otroligt smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med H&M:s designteam och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kollektionen är minimalistisk och rå, men med tydliga bohemiska inslag, något som speglar min personliga stil väl, säger Elin Kling.