Getupdated tror på positivt år
Den svenska kärnverksamhetens nettoomsättning ökade med 3 procent och rörelseresultatet exklusive engångsposter uppgick till 0,9 (-1,8) miljoner kronor. Sett till hela bolaget så redovisar Getupdated internet marketing ett rörelseresultat om 6,0 miljoner kronor (-9,5) för det tredje kvartalet i år. I rörelseresultatet ingår en realisationsvinst avseende försäljning av dotterbolaget Mediaanalys och avsättningar för omstruktureringskostnader. Rörelseresultatet exklusive engångsposter uppgick till 0,0 (-2,4) miljoner kronor. Nettoomsättningen uppgick till 44,9 (52,6) miljoner kronor, exklusive Mediaanalys uppgick nettoomsättningen till 44,9 (45,3) miljoner kronor. Den något lägre omsättningen beror på strukturella förändringar och negativa valutaeffekter. Den organiska tillväxten inom kärnverksamheten internetmarknadsföring uppgick till ungefär 6 procent. Koncernen kommer, enligt styrelsens bedömning, att uppvisa ett positivt kassaflöde för 2010.