23948sdkhjf

Ny marknadsdirektör i Coop

"Kommunikationen kommer att fokusera på medlemmarnas kommersiella nytta" säger Coops nya marknadsdirektör.

Bodil Jönsson-Lindgren har utsetts till ny marknadsdirektör för Coop med placering i Coops nyinrättade marknadsbolag Coop Marknad AB. Hon tillträder tjänsten den 1 januari 2011. I samband med omorganisationen väljer henns företrädare Ivar Fransson att lämna företaget. - Fokus i kommunikationen kommer att ligga på den kommersiella nytta för våra medlemmar. Det är en strategi som är väldigt framgångsrik, säger Bodil Jönsson- Lindgren, som idag är marknadschef och tf försäljningschef i Coop Butiker och Stormarknader AB. – Vi ska öka utvecklingstakten för Coops erbjudande till över 3 miljoner medlemmar i hela Sverige med målet att ge våra medlemmar ännu större nytta och värde av medlemskapet. Marknadsdirektören för Coop får en nyckelroll i det arbetet. Bodil har både den erfarenhet och attityd som krävs för att lyckas med uppgiften, säger Lars Idermark, vd och koncernchef för KF. Coop Marknad AB är bildades i syfte att kraftsamla marknadsföringsresurser kring Coopvarumärket. Det nya bolaget blir operativt 1 januari och leds av vd Eivor Andersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063