23948sdkhjf

Modesängar i exportoffensiv

Med designade sängar ska Lectus Sängar fördubbla sin omsättning och etablera sig på fem exportmarknader per år. En säng är också en modevara, anser företagets vd.

Lectus Sängar har idag en omsättning på 50 miljoner kronor. I höstas rekryterades Anna Zellman som bland annat varit varuhuschef på PUB i Stockholm. Hon fick hon uppdraget att fördubbla den omsättningen till 2010. För att nå dit ska antalet återförsäljare i Sverige öka med 10- 15 under året, kompletterat med en utlandsoffensiv och hårdsatsning på design. Under möbelmässan som pågår i Stockholm visar företaget upp en sängkollektion som tagits fram i samarbete med elever på designhögskolan Beckmans. - Man behöver inte behålla en säng i 20-30 år. En säng är en inredningsdetalj. Folk stänger inte igen sina sovrum idag, och sängen är ett blickfång, en inredningsdetalj som man kan byta ut efter fem-tio år, säger Anna Zellman.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073