23948sdkhjf

Kunderna gillar Rfid

Kunderna ställer sig positiva till att butikerna inför mer Rfid, Radio Frequency Identification.

En undersökning från TNS Canadian Facts som Packnews tagit del av, visar att kunderna gärna handlar i butiker där kassorna ersatts med självbetjäningspunkter med Rfid-teknologi. Rfid är utvecklad radioteknik som med hjälp av chip och radiosignaler kommunicerar i logistikledet och mellan varor, kassor och larm. Två tredjedelar av de tillfrågade skannar gärna sina egna produkter om de har Rfid-brickor i förpackningen. Enligt undersökningen är 56 procent av kunderna i Kanada till och med så framstegsvänliga att de föredrar en Rfid-kassa om teknologin tillåter. – Internetkonsumenterna tillhör nästa evolution av dagligvarukonsumenter, säger Jennifer Bylok, forskningsdirektör hos TNS Canadian Facts och författare av rapporten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093