Hemköps hälsosatsning rullas ut på webben
Genom att ta den hälsosammare profilen vidare ut på en ny webbplats hoppas man att hälsa ska genomsyra företaget. En egen avdelning på webben som heter Hälsa ska hjälpa Hemköps kunder rätt och hälsoavdelningen ska utvecklas vidare med hjälp av bland annat en dietist. Enligt Internetworld har Hemköp planer på också att ta hjälp av sina kunder med idéarbetet på webben. – Faktum är att vi får en hel del synpunkter, och dessa lyssnar vi på. Som ett resultat har vi till exempel lagt till veckans erbjudande och en möjlighet att ladda hem veckans reklamblad på förstasidan. Men vi kommer nog att ta in idéerna mer aktivt framöver, speciellt med tanke på hälsosatsningen, säger Maria Strömbäck, informatör på Hemköp till tidningen. Den nya webbplatsen har fått ett grönt färgschema för att visa på företagets hälsoprofil, grönt ska användas även i marknadsföringen i butikerna.