Butiksdebut för friluftsmärke
Klättermusen öppnar under dagen dörrarna till sin första butik i Stockholm. Varumärket, som nästa år fyller 50, etablerar sig i huvudstadens outdoorkvarter, på Norrlandsgatan 11.
Det är en glad vd som firar öppningen:
– [...] Det blir en intim butik med noga utvald samling av våra personliga favoriter och prisbelönta premiumprodukter. Med denna plats i Stockholm vill vi skapa en möjlighet att välkomna lokala gäster till en öppen och okomplicerad plats som förkroppsligar vårt unika förhållningssätt till bergskultur både på och utanför berget. Den nya Klättermusen-butiken är designad för att kombinera vår unika vision av världen, 50 år av banbrytande produktinnovation och vårt teams stora engagemang, säger Gonz Ferrero.
Bakom butikskonceptet står Klättermusens chefdesigner Isabelle Liahaugen. Inredningen och butiksdesignen ska återspegla varumärkets dna och tankesätt.
– [...] Jag ville skapa en inredning som är både flexibel och tydlig, med funktioner som enkelt kan anpassas efter behov. Genom att använda hållbara material och inte mer än vad som behövs, skapas en unik och hållbar design som speglar Klättermusens filosofi, säger hon.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.