23948sdkhjf

Nordic Nest Group värvar varumärkesstrateg

Kommunikatören, poddaren och inredningsprofilen Elin Lervik kliver in i rollen som varumärkesstrateg hos Nordic Nest Group, där webbutiker för Nordic Nest och fem butiker samt e-handel för möbelföretaget Svenssons ingår. Uppdraget blir att “stärka relationer och bygga långsiktiga samarbeten inom den globala inredningsbranschen”, heter det i ett pressmeddelande. 

– Vi ser verkligen fram emot samarbetet med Elin Lervik. Med hennes erfarenhet, kunskap och passion för skandinavisk design bidrar hon med nya perspektiv som kommer hjälpa oss ännu snabbare framåt på vår resa. Elin som person är en väldigt bra matchning med den kultur vi har i bolaget och som har legat till grund för vår framgångsrika utveckling, säger Bank Bergström, vd för Nordic Nest Group i en kommentar.

Elin Lervik har under de senaste 18 åren arbetat med strategisk kommunikation på ett antal bolag inom inrednings- arkitektur- och fastighetsbranschen och arbetar sedan tidigare med varumärken som Stockholm Furniture Fair, Stockholm Design Week, Malmstens, Gärsnäs, Aritco, Drömtrappor, Stockholmsmässan och Adea. Hon kommer närmast från Svenskt Tenn och rollen som inhyrd presschef.

Nordic Nest Group omsätter drygt 2 miljarder kronor, har över 600 anställda där lejonparten arbetar i Kalmar på företagets huvudkontor och lager. Försäljning sker på 70 marknader och förutom i Sverige har Nordic Nest Group ett team om 12 medarbetare i Seoul i Korea som leder och ansvarar för försäljning och kundupplevelse på företagets tre stora asiatiska marknader; Korea, Kina och Japan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.068