23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Hur Man Får Högkvalitativa UGC-ads i Stor Skala

denna artikel är sponsrad av influee.co

Om du är här, har du hört talas om kraften i UGC-innehåll. Du har hört att det kan enormt öka ditt varumärke, öka konverteringar och bygga en stark kundbas.

Nu vill du veta hur du skalar upp ditt varumärke med UGC-annonser. Och viktigare, var du kan få högkvalitativa UGC-annonser som kommer att få din verksamhet att skjuta i höjden. Klicka för att läsa vidare och upptäck hur du får ut det mesta av din annonsering med UGC i år.

Vad är UGC-ads?

User-generated content eller UGC-innehåll blir en allt viktigare innehållstyp för betald reklam, särskilt UGC-video. Och med god anledning.

Att arbeta med UGC creator Sverige kan vara otroligt fördelaktigt för ditt varumärke och kan hjälpa dig att höja varumärkets närvaro, medvetenhet och följaktligen konverteringar.

Utöver det, här är några av de mest imponerande fördelarna med UGC:

  • Ger socialt bevis
  • Påverkar köpbeteenden och ökar konverteringar
  • Autentiskt och pålitligt innehåll
  • Ökar engagemang och varumärkesmedvetenhet

Vad gör UGC-annonser högkvalitativa

  • Utmärkt videokvalitet
  • Skarp och klar ljud
  • Fängslande hook direkt i början
  • Skaparens ansikte är tydligt synligt
  • Äkta och autentiskt innehåll
  • Naturlig, välbelyst scen
  • Produktplacering
  • Relaterbar berättelse

Hur får man innehåll i stor skala?

Det finns bara ett tids- och kostnadseffektivt sätt att få kvalitets UGC-innehåll i stor skala: genom att arbeta med UGC-creator via en skaparmarknadsplats, där skaparna har blivit granskade och testade. De har erfarenhet och portföljer och har utbildats för att skapa alla typer av innehåll för vilken nisch som helst.

På det sättet kan du öka volymen av UGC-videor och annonskreativa för din annonsering genom att arbeta direkt med UGC-creator för att minska innehållskostnaderna, effektivisera samarbetsprocessen (inklusive kontrakt och betalningar) och få ett regelbundet flöde av user generated content för dina annonskreativa.

Hur man får högkvalitativt innehåll?

Du kan köra så många UGC-annonser på dina kanaler som du vill, men om de är av dålig kvalitet och inkonsekventa med dina produkter, budskap och publik, slösar du bara din tid och pengar.

Här är tre sätt att säkerställa att dina annonskreativ alltid är av hög kvalitet och redo att användas i dina kampanjer:

1. Skriv en detaljerad skapare-brief

När du arbetar med UGC-creator, är det första du måste göra att ge dem en kreativ brief, så att de vet exakt vad som ska inkluderas (och inte inkluderas) i videon.

I den kreativa briefen, inkludera:

  • Talepunkter
  • Viktig information om din produkt
  • Produktfunktioner eller fördelar
  • Kampanjmål
  • Videotyp (unboxing, testimonial, how-to, tutorial, recension…)
  • Mål språk (om du annonserar i flera marknader)

2. Arbeta med skapare som är bäst för ditt företag

När skaparna ansöker till din brief, välj de som du tror är bäst för ditt varumärke.

Helst skulle du vilja arbeta med några olika skapare för att hitta dem som är en perfekt matchning. Därför bör du välja en bredare krets av skapare till att börja med och testa dem alla för att se hur du gillar deras arbete.

Eftersom du kommer att göra mycket A/B-testning på dina annonser och förmodligen redan har segmenterat din målgrupp, kommer du att behöva några olika alternativ när det gäller annonskreativ. På det sättet kan du förvänta dig att täcka hela din målgrupp.

3. Godkänn endast innehåll som passar ditt varumärke

När skaparna levererar arbetet, granska innehållet och godkänn endast det som passar med ditt varumärke. Be om recensioner tills du är nöjd med slutresultatet och kör annonser endast med de kreativa du är helt nöjd med.

4. Automatisera processen

När du har arbetat med skapare och testat för att se vilka som är bäst lämpade, se till att automatisera processen för att skapa ett konstant flöde av innehåll för din annonsering. Att arbeta med skapare långsiktigt gör innehållsanskaffningsprocessen mycket enklare.

På det sättet säkerställer du två saker:

  • Du får det innehåll du gillar (och det fungerar med din publik)
  • Du får innehåll regelbundet när du behöver det utan förseningar eller långa väntetider

Sänd till en kollega

0.035