Så sålde Clas Ohlson i januari
Clas Ohlsons omsättning uppgick till 635 miljoner kronor (606) i januari vilket var en ökning med 5 procent jämfört med motsvarande månad i fjol.
Den organiska försäljningen ökade med 3 procent jämfört med föregående år. Försäljningen online ökade med 2 procent till 73 miljoner kronor (72).
I en kommentar skriver vd Kristofer Tonström att försäljningsökningen i en utmanande marknad härrör till att kedjan lyckats träffa “rätt i vårt sortiment med prisvärda och relevanta produkter för ordning och reda i hemmet, vilket är ett av våra prioriterade produktområden”.
”Samtidigt som vi arbetar med våra tillväxtinitiativ och optimering av våra butiker har vi ett fortsatt fokus på kostnadsbesparingar för att så långt som möjligt parera för fortsatt priskänsliga konsumenter, höga inköpspriser och transportkostnader samt en stark US-dollar”,uppger Kristofer Tonström vidare.
Antalet butiker uppgick vid januaris utgång till 224 vilket var fem färre än vid utgången av motsvarande månad i fjol.