Ska ha Netonnets kundkommunikation i fokus
Hanna Gåverud har rekryterats till posten som ny CRM-chef och får uppdraget att fortsätta utveckla kundkommunikationen bland annat genom att arbeta med kundklubben Klubbhyllan.
– Jag är jätteglad att vi har lyckats rekrytera en så kompetent och driven CRM-chef som Hanna Gåverud, säger Sofie Struwe, CCO för NetonNet.
– Hannas primära uppgifter blir nu att tillsammans med teamet utveckla vår CRM-vision och roadmap samt vidareutveckla vår fantastiska kundklubb Klubbhyllan och fylla den med ännu mer värde för våra kunder, med målsättningen att den ska bli ännu mer attraktiv för att både behålla befintliga kunder och attrahera nya. Kort sagt; att öka värdet både för kunderna och för oss.
Hanna Gåverud har kommer närmast från en liknande roll hon verkat på under en kortare sejour hos Newport Collection men har framförallt ett längre förflutet hos Stadium där hon under närmare 13 år verkat både som analytiker och som ansvarig för CRM-avdelningen.
– Data visar att en kund som är medlem i Klubbhyllan inte bara är mer lojal, hen handlar dessutom för mer pengar och oftare än vad en kund som inte är medlem gör. Klubbhyllan är en fantastiskt fin kundklubb och vi har ett väldigt starkt utgångsläge för att ta den till nästa nivå. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med övriga CRM-teamet fortsätta det viktiga arbetet med att utveckla erbjudandet och öka kundernas upplevda värde, säger Hanna Gåverud.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.