Jysk vänder blad: ”Har varit ett bra år”
Där framgår att året, som avslutades i augusti, har präglats av fortsatt stora investeringar med påbörjad utbyggnad av huvudkontoret i Arlöv, fortsatta uppdateringar och utbyggnad av butiksnätet som utökats med tre nya butiker i Farsta, Höör och Vällingby.
Under året genomfördes även 31 butiksaktiviteter med med målet att uppdatera samtliga butiker till ett nytt butikskoncept till utgången av nästa räkenskapsår.
– Vi hade en hög ambitionsnivå när vi gick in i räkenskapsåret. Vi ville öka taken rejält med uppdateringen av vårt butiksnät och vi ville genomföra flera större satsningar på medarbetarna kring träning och utbildning och allt det har vi lyckats med. Att vi växer och samtidigt har det bästa medarbetarresultatet någonsin är jag väldigt stolt över, säger Johan Sjödin, vd för Jysk Sverige.
På det ekonomiska planet ökade omsättningen under året till 4,91 miljarder kronor jämfört med 4,87 miljarder kronor föregående räkenskapsår. Det uppges vara det näst bästa resultatet någonsin.
Ebit minskade dock något, från 563 miljoner kronor till 538 miljoner kronor i år.
Bra gick också B2B-försäljningen som ökat med 62 procent.