Ilva visar svarta siffror – vill fördubbla antalet butiker
Ebitresultatet landade under räkenskapsåret på cirka 1,3 miljarder kronor och onlineförsäljningen utgjorde 14 procent av omsättningen.
– Efter ett år med stigande osäkerhet hos konsumenterna är vi väldigt nöjda med vårt resultat. Att vi trots allt har lyckats med att fasthålla vår omsättningsnivå beror i högsta grad på våra dedikerade medarbetare som har varit otroligt skickliga på att exekvera vår strategi, säger Ilvas nye vd Martin Hallund som tillträdde i september.
Trots en fortsatt osäker marknad fasthåller Ilva strategin om tillväxt. Förutom två nya butiker i Danmark är det också fokus på kedjans expansion i Sverige. Med den redan existerande butiken i Malmö är företaget nu uppe på fyra svenska butiker. Målet uppges vara att fördubbla det antalet under det kommande räkenskapsåret.
– Vi håller fast i vår planerade expansion i Sverige och har i det senaste räkenskapsåret öppnat tre nya svenska butiker i Kristianstad, Halmstad och Helsingborg, berättar Martin Hallund.