23948sdkhjf

Fysiska butiker del av Didriksons expansion

Jackvarumärket utvecklar marknaden i Europa med nya butiksytor, e-handel, lager och retailkoncept.

Det går framåt för svenska Didrikssons som vill satsa på sin största marknad Europa med nya lösningar för expansion.

I Tyskland, bolagets största marknad, ska ett nytt automatiserat och specialiserat lagercenter förse kunderna med allt snabbare leveranser för plattform och e-handel som blivit allt viktigare för företaget.

Didriksons e-handel är nu tillgänglig på 20 marknader, varav den senaste är Danmark som öppnade i augusti.

Företaget uppger även att de investerar i att stärka sin varumärkeskännedom genom expansion av egna fysiska butiker, pop up-butiker och shop-in-shops runtom i Europa. Bland de senaste satsningarna märks butiksytor för outdoorkollektioner i Alewalds på Kungsgatan i Stockholm och Sportsmagasinet i Oslo.

– Den fysiska närvaron och kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Därför har vi också investerat i ett helt nytt retailkoncept för att förstärka upplevelsen i våra outletbutiker. I början av oktober slog vi upp dörrarna till vår första fysiska butik någonsin på den norska marknaden vilket blev en succéöppning i Norges största outletcenter, Oslo Fashion Outlet, säger Fredrik Kron, retailchef på Didriksons.

Tidigare i somras nyöppnade även butiken på Hede Fashion Outlet i Göteborg som renoverats med det nya konceptet. Under 2023 presenteras konceptet även på Stockholm Quality Outlet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08