Fysiska butiker del av Didriksons expansion
Det går framåt för svenska Didrikssons som vill satsa på sin största marknad Europa med nya lösningar för expansion.
I Tyskland, bolagets största marknad, ska ett nytt automatiserat och specialiserat lagercenter förse kunderna med allt snabbare leveranser för plattform och e-handel som blivit allt viktigare för företaget.
Didriksons e-handel är nu tillgänglig på 20 marknader, varav den senaste är Danmark som öppnade i augusti.
Företaget uppger även att de investerar i att stärka sin varumärkeskännedom genom expansion av egna fysiska butiker, pop up-butiker och shop-in-shops runtom i Europa. Bland de senaste satsningarna märks butiksytor för outdoorkollektioner i Alewalds på Kungsgatan i Stockholm och Sportsmagasinet i Oslo.
– Den fysiska närvaron och kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Därför har vi också investerat i ett helt nytt retailkoncept för att förstärka upplevelsen i våra outletbutiker. I början av oktober slog vi upp dörrarna till vår första fysiska butik någonsin på den norska marknaden vilket blev en succéöppning i Norges största outletcenter, Oslo Fashion Outlet, säger Fredrik Kron, retailchef på Didriksons.
Tidigare i somras nyöppnade även butiken på Hede Fashion Outlet i Göteborg som renoverats med det nya konceptet. Under 2023 presenteras konceptet även på Stockholm Quality Outlet.