Premiär för Gina Tricots omnibutik
I den toppmoderna butiken, som Dagens Handel skrev om i mars i år, finns det allra senaste inom smarta digitala lösningar, uppgraderade provrum, självutcheckning och ett specialutvecklat RFID-system.
På väggarna märks stora digitala skärmar som visar aktuella erbjudanden och de senaste modekampanjerna. Och för en mer sömlös upplevelse mellan butik och online skapas en egen utlämningsyta där kunder kan hämta ut beställningar och reservationer som gjorts online.
– Vi är mycket stolta över butiken på Drottninggatan, som varit ett efterfrågat läge från våra kunder under lång tid. Vi tror att detta kommer tilltala vår målgrupp på ett sätt som överraskar och ger känslan av en modern shoppingdestination utöver det vanliga, säger Ted Boman, vd på Gina Tricot i ett pressmeddelande.
Under hösten planerar Gina Tricot att öppna ytterligare en konceptbutik, denna gång i modeföretagets hemstad Borås.