Från Lloyds Apotek till Kungsängen
Kungsängen har rekryterat Annelie Söderberg till rollen som ny marknads- och kommunikationschef.
– En viktig kugge i att expandera och skapa grund för våra ambitiösa tillväxtmål är att vi bygger en stark organisation med nyckelexpertis från olika områden. Vi välkomnar nu Annelie Söderberg och ser framemot att ta del av hennes gedigna erfarenhet. Hennes insikter, erfarenhet och expertis från tidigare uppdrag passar mycket bra till den resa vi påbörjat, säger Marcus von Greyerz, vd på Kungsängen.
Annelie Söderberg kommer närmast från en liknande roll hos på Lloyds Apotek och har även ett förflutet som marknadschef och varumärkesansvarig hos bland andra Renault och Marbodal och har arbetat med både e-handel och fysiska butiker tidigare.
– Kungsängen har en ambition och ett driv som jag lockas av. Kungsängen är redan idag ett starkt varumärke, med stort kundfokus och en hållbar värdekedja. Genom dessa grundförutsättningar, ser jag stor potential att ytterligare förstärka varumärket, skapa ökad preferens och nå nya målgrupper. Till denna roll tar jag med mig min erfarenhet av att skapa konsumentengagemang, och förstärka varumärkespositioner, och jag ser fram emot att ta mig an denna möjlighet tillsammans med mina kollegor på KungSängen, säger Annelie Söderberg tillträdande marknads- och kommunikationschef.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.