23948sdkhjf

Så ska Teknikmagasinet öka försäljning i e-handeln

Teknikmagasinet tar in ny e-handelsplattform.

Teknikmagasinet aviserar om att teknikkedjan ska förnya sin e-handelsplattform för att bli mer effektiva och förbättra köpupplevelsen för kunderna. 

Det är Storm Commerce som blir leverantör för den nya lösningen. 

– Vi kommer att kunna effektivisera arbetssätt, minska tiden för administration, få bättre möjligheter att ta fram rapporter och fler automatiserade flöden. Även enklare produkt- och kampanjhantering blir en efterlängtad effekt säger Teknikmagasinets kommersiella chef Sema Schmidt om förhoppningarna som bolaget har på framtiden i ett pressmeddelande. 

Teknikmagasinet genomgick för strax över en månad sen sitt tredje ägarbyte på ungefär två år. I samband med detta vill teknikaktören stärka sitt fokus på mobiltelefoner och mobilreparationer.  

Man fortsätter på den linjen i de fysiska butikerna, då kunder oftast söker sig dit i de ärendena. Istället är det andra produkter man siktar på att öka försäljningen digitalt på.

– Delar av vårt sortiment föredrar kunderna att köpa i butik. En stor fördel för oss jämfört med våra konkurrenter är att kunden kan komma till butik och se skicket på en begagnad mobil innan köp. För mobilreparationer föredrar kunden direkt hjälp, där är butik att föredra framför att beställa reparationsbrev. Andra delar av vårt sortiment fungerar bättre online, tex skrymmande varor såsom gamingstolar till exempel, de säljer vi endas på nätet via drop shipping, säger Sema Schmidt i en kommentar. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141