Zoo.se satsar i Norden och bygger omnikanal
Djuraffärsnätverket Zoo.se omsätter nu 400 miljoner kronor.
Sedan årsskiftet är investeringsbolaget Eequity en ny del av ägargruppen. En del av kapitalet väljer man nu att lägga på att bygga en omnikanal.
Den nya e-handelsstrategin tas fram i samarbete med Grebban och Storm commerce, som tar fram e-handelsplattformar.
I ett pressmeddelande berättar man att syftet är att förbättra sin kundupplevelse genom att utöka sitt produktsortiment och förbättra e-handeln. Man hoppas på att mångdubblera omsättningen och att expandera i Norden inom de närmsta åren.
– Vi vill möta våra kunder med såväl produktutbud och erbjudande, som kunskap på den plats där det passar dem bäst. För att skapa en överlägsen omnikanalupplevelse investerar vi nu i den bästa tekniken tillgänglig idag för att möta alla husdjursägares högt ställda förväntningar, säger Christer Åberg, vd på Zoo.se i en kommentar.
Bolaget har höga förväntningar på framtiden. Investeraren Eequity bedömer att onlinepenetrationen inom den sektor som Zoo.se verkar inom kommer att öka med 200 procent de kommande fem åren.