Clas Ohlson slog förväntningarna i mars
Clas Ohlsons totala försäljning steg med 22 procent under mars.
Analytikerna hade i snitt väntat sig en ökning på 7,7 procent, enligt Infronts sammanställning av fem estimat. Den organiska försäljningen steg med 18 procent.
Här låg konsensus på +4,6 procent. Clas Ohlsons onlineförsäljning minskade med 16 procent under månaden, mot väntade -9,6 procent. Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 229 (227).
Jämförelsemånaden mars 2021 präglades av att stora delar av det norska butiksnätet var stängt till följd av restriktioner, vilket har påverkat jämförelsetalen för både butiksförsäljning och e-handel. I relation till mars 2020 ökade försäljningen online i år med 68 procent, skriver bolaget.
I Sverige var försäljningen 14 procent upp. Organiskt steg försäljningen i Norge med 25 procent, i Finland var den upp 10 procent och regionen utanför Norden visade en minskning på 15 procent.