Blir varumärkes- och pr-chef hos Adlibris
Den 22 mars tillträder Karin Lindebo som varumärkes- och pr-chef för Adlibris. Hon kommer närmast från kommunikationsbyrån Jung Relations där hon arbetat som senior pr-rådgivare och kundansvarig.
– Det känns fantastiskt kul och spännande att få börja jobba med böcker som är ett stort intresse för mig privat. Jag ser fram emot att bidra i den varumärkessatsning och utveckling som Adlibris just nu befinner sig i, och med hjälp av riktigt bra kommunikation inspirera människor till att hitta sin nästa läsupplevelse, säger Karin Lindebo i en kommentar.
Hos Jung Relations har Karin Lindebo arbetat med olika typer av kommunikationsuppdrag på global och lokal nivå för varumärken som Ikea, Postnord, Procter & Gamble och Spotify.
– Jag är väldigt glad över att få in Karin på Adlibris. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med pr i olika branscher, vilket kommer vara en stor tillgång i vårt pågående arbete med att stärka Adlibris varumärke på våra olika marknader. Med sin bakgrund är jag säker på att Karin kommer bidra mycket till utvecklingen av vårt varumärke där pr kommer ha en fortsatt viktig roll, säger Sofia Söderqvist, marknadschef på Adlibris i en kommentar.
Karin Lindebo efterträder Elias Vieglins som har valt att gå vidare till ny roll på Electrolux.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.