Här byter H&M läge, utökar ytan och introducerar fler koncept
H&M byter läge på butiken i Frölunda Torg i Göteborg och nyöppnar på 2 300 kvadratmeter i slutet av sommaren. I samma veva introduceras heminredningskoncepet och Divided vid sidan av dam-, herr- och barnsortimentet.
Butiksytan utökas med 1 100 kvadratmeter och blir fördelad på två plan med en rulltrappa i butiken.
– Vi är verkligen glada över att äntligen kunna utöka vår butik på Frölunda Torg och erbjuda alla kunder i området en mer sömlös upplevelse. Vi vet att våra kunder har väntat länge på att denna butik ska uppdateras, och vi ser fram emot att välkomna dem under sensommaren i år. Att öppna H&M Home är en naturlig del av vår tillväxtresa och innebär ett viktigt steg framåt för att kunna erbjuda den bästa möjliga shoppingupplevelsen, säger Angelika Wikander, sales market manager på H&M Sverige och Finland.
Den nya butiken ligger på övre plan i köpcentrumet och får Kappahl, Gina Tricot och New Yorker som grannar.
– H&M har visat en stark önskan under många år om att byta till större lokaler för att kunna erbjuda konceptet Home och det känns fantastiskt att äntligen få chansen att tillgodose detta behov. Att våra besökare kan shoppa i en större butik där vi dessutom erbjuder H&M Home känns såklart extra roligt. Den utökade butiken kommer att driva fler besök till Frölunda Torg och ytterligare stärka köpcentrumets attraktionskraft, säger Bo Jansson, Fastighetschef på Skandia Fastigheter i en kommentar.
Den nuvarande butiken håller öppet tills den nya invigs.