23948sdkhjf

Nya konkurrenter tänker knapra marknadsandelar: ”Vi ska växa rejält”

De nya så kallade Q-handelsbolagen växer snabbt och tänker knapra marknadsandelar från dagligvaruhandeln. "Vi ska växa rejält", säger Sofia Gunnmo, chef för Foodora Market.
De nya så kallade Q-handelsbolagen har med små plocklager i centrala stadslägen vuxit i en rasande takt under pandemin. Med sortiment på omkring 2 000 artiklar kan aktörerna leverera allt från diskmedel till färskvaror och vara på plats vid kundernas dörr på under en halvtimme.

Kunderna lägger beställningarna i bolagens appar och anställda i aktör...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095