Nytt butikskoncept ska ge Bolist tydligare kedjeidentitet
Bygghandelskedjan Bolist lanserar ett nytt butikskoncept. Avsikten är att förenkla för kunderna och samtidigt skapa en tydligare kedjeidentitet.
– Det nya butikskonceptet är en del i ett pågående varumärkesarbete som syftar till att etablera en tydligare position på marknaden, säger Eddie Andersson, marknadschef Bolist/Järnia.
Utomhus används Bolists karaktäristiska orangea färg för att skapa en tydligare identitet. Inomhus har däremot den orangea färgen tonats ned och ersatts med en lugnare färgsättning som ska bidra till att produkterna hamnar mer i fokus. Även belysningen har sett över.
Den nya copyn "Sveriges närmaste byggvaruhus” syftar på att bolistkedjan har närmare 160 varuhus från Ystad till Haparanda, som drivs av entreprenörer på den lokala orten.
– Konceptet syftar till att skapa en tydligare kedjeidentitet och igenkänning, men det är viktigt att det anpassas till våra handlares lokala förutsättningar och kundernas behov, säger Magnus Hemmingberg, kedjechef Bolist/Järnia.
Bolist Nordemans i Bredbyn och Örnsköldsvik samt Bolist Alunda i Uppland är först ut med det nya konceptet som så småningom ska rullas ut löpande till samtliga butiker som är anslutna kedjan.