Mio fördjupar samarbetet med e-handlare – blir storägare
Mio blir storägare i e-handelsbolaget Posterton som säljer posters, ramar och affischer. Därmed bygger parterna vidare på det strategiska samarbete som inleddes i våras.
– Investeringen blir en hybrid där vi bygger vidare på nuvarande samarbete och samtidigt stärker upp bolaget finansiellt. Mios plattform blir en spännande arena att utveckla Posterton vidare på. Vi ser fram emot att jobba tillsammans med Posterton och jag är övertygad att det finns mycket kunskap som kan utbytas mellan bolagen, säger Mios vd Björn Lindblad.
Posterton har sedan starten i september 2020 jobbat med att bygga grunden för bolaget och få i gång försäljningen. Det unga e-handelsbolaget har också varit pilotprojekt på den marknadsplats som möbelföretaget är i färd med att utveckla.
– Jag är jätteglad och tacksam för alla som jobbar hos Posterton och vars hårda arbete har gett goda resultat som har lett till att vi fått det här förtroendet av Mio, säger Mattias Skog, vd Posterton.