23948sdkhjf

Strongpoint vill bli störst på paketskåp

Efter att ha fokuserat på dagligvaruhandeln lanserar bolaget nu sina paketskåp i resten av detaljhandeln.

Aktörerna är redan många. Nu ger sig även Strongpoint in i marknaden för paketskåp. Techbolaget lanserar paketskåp med siktet inställt på bli störst inom paketskåp för fack- och detaljhandel, gallerior och handelsplatser. 

Instabox, Iboxen, Cleveron, Bring och Postnord är bara några av aktörerna som slåss på marknaden för hämtskåp som växer snabbt i takt med e-handeln. 

Strongpoint har med sina plocklösningar och tempererade hämtskåp varit en av aktörerna bakom e-handelsboomen inom dagligvarubranschen i Sverige. Nu vill den norska koncernen ta marknadsandelar även inom andra delar av detaljhandeln.

– Vi har sedan tidigare framgångsrikt lanserat våra paketskåp i Norge och Grekland och nu är det Sveriges tur. Vi siktar framför allt på de större detaljhandelskedjorna inom bland annat mode, sport och byggmateriel, men vi ser även att gallerior och handelsplatser skulle kunna ha stor nytta av våra paketskåp, kommenterar Göran Thörn, senior VP för Strongpoint Sverige.

Strongpoints riktar sig i första hand till butiker, shoppingcenter och handelsplatser som erbjuder click and collect, där kunden beställer på nätet och hämtar upp i eller utanför butik. Det ges också möjlighet för flera olika aktörer att dela på samma skåp.

– Några av våra internationella kunder har satsat på hubbar, alltså att placera ut hämtskåp på platser där det rör sig mycket människor, till exempel i shoppingcenter och vid större kontors- och bostadskomplex. Tiden börjar bli mogen för det även i Sverige. Vi kommer att få se en hel del spännande lösningar på området framöver, avslutar Göran Thörn.  

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081