23948sdkhjf

Här är Weekdays nya butikssatsning

Vill vara en plattform för kreatörer och låter kunderna shoppa via självutcheckning i mobilen.

I september stod det klart att Weekday, som ingår i H&M Group, planerade stänga butiken på Södra Larmgatan i Göteborg och byta läge på butiken på Kungsgatan.

I veckan, den 25 november öppnar Weekday ny butik på Kungsgatan 51, ett stenkast från det tidigare läget på Kungsgatan 46.

– Våra butiker betyder mycket för oss, inte minst som kontaktyta till den kreativa scen som vi är en del av. När vi utvecklar våra fysiska rum gör vi det också med cirkularitet i åtanke, precis som i resten av vår verksamhet. Det blir ett sätt för oss att sätta Weekdays kreativa identitet på kartan, Kim Holm, managing director på Weekday i en kommentar.

Den nya butiken om drygt 500 kvadratmeter inreds enligt ett uppdaterade butikskonceptet som kedjan menar kreativt ”utforskar fysiska butikers framtida form” i miljö och form. Golven i den nya butiken är till 97 procent gjorda av naturliga råmaterial, varav nästan hälften är återvunna och på butikens elva bärande pelare tillägnas projekt från aktuella kreatörer inom och utanför Weekday. Vid öppningen finns verk av Ellen Macke Alström, Stig Steijner ochJukka Herttua representerade.

Sortimentet spänner över egna och externa varumärken och i butiken erbjuds bland annat Weekdays cirkularitets- och resalesatsning Curated 2nd-hand, Studio Made-kollektion och mindre släpp. Kunderna välja att shoppa via självutcheckning i mobilen, som erbjuds i samarbete med Store Lens.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078