Jula tar ouletkonceptet vidare – öppnar på fler marknader
Under hösten öppnar detaljhandelsjätten tre nya outlets och lanserar därmed även butikskonceptet i Polen och Norge. Outletkonceptet såg dagens ljus 2019 i butiker i Skara och Eskilstuna.
– Vi lanserade ett nytt outletkoncept 2019 och våra goda erfarenheter från Skara och Eskilstuna gör att vi nu väljer att gå vidare och introducera outlets i fler varuhus. Vi ser fram emot att få erbjuda det här konceptet även till kunder i Polen och Norge. Den här satsningen gör att vi stärker vår position ytterligare på marknaden och Jula Outlet är en viktig del i vår framtidsplan, säger Joachim Frykberg, vd, Jula i en kommentar.
Först ut att öppna är en Jula Outlet i varuhuset i Kungens Kurva i Stockholm där enheten nyinvigs efter en ombyggnation den 14 oktober.
– Uppbyggnaden av outleten startar redan nästa vecka. Ytan som avsätts i varuhuset är cirka 400 kvadratmeter med en egen inredning. Sedan är det i mångt och mycket sortimentet som styr upplägget, säger Helena Jansson, sales development manager, i en kommentar.
Senare i höst lanseras outletkoncepetet på övriga marknader och den 21 oktober öppnar en enhet i Wrocslaw i Polen och den 18 november öppnar Jula Outlet i norska Sandvika. I båda varuhusen ingår outleten som en del av den befintliga varuhusytan.
– Det är ett kul och spännande koncept att jobba med och framför allt skapar det nya fantastiska affärsmöjligheter. Kunden vet aldrig i förväg vad hen kan förväntas hitta på Julas outlets utan ska bli nyfiken och överraskad, och uppleva att hen har gjort ett riktigt fynd. Därför har också våra outlets ett dynamiskt sortiment som skapar nyfikenhet hos kunden, säger Helena Jansson vidare.