Från Hövding till Cdon
Apollonia San Contreras har rekryterats till posten som marknadschef, head of marketing, hos Cdon.
– Med bred och mångårig erfarenhet inom pr och marknadsföring har Apollonia helt rätt profil för att bygga en marknadsavdelning som kopplar samman CDONs erbjudande med en kreativ paketering, både i befintliga och nya kanaler. Därtill delar vi viljan och drivet att nå resultat via ett motiverat och starkt team, här ser jag en perfekt match och vi är glada över att välkomna Apollonia till Cdon, säger Eldar Terzic, chief product och technology officer, CTPO, på Cdon i en kommentar.
Förutom Hövding har Apollonia San Contreras ett förflutet från både tech- och konsumentbolag som Kronaby och Endbright. Därtill driver hon nätverket Her Online Network, HON, i Malmö och Aller medias karriärpodd Off topic.
– Cdon befinner sig i en riktigt spännande fas och med sina 2,3 miljoner kunder är allt möjligt. Genom att förstå vad som driver kunden i kombination med ett attraktivt och brett produktsortiment kan vi bli ännu mer relevanta som varumärke för både existerande och nya kunder. Jag ser fram emot att bygga ett team som är rustat för att göra den kreativa förändringsresan, säger Apollonia San Contreras i en kommentar.
Hon tillträder posten den 1 december.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.